fredag 2. juli 2010

Sol og sommer

Nå har Joakim endelig sovnet og jeg ligger ute på terassen og soler meg. Prøvde å litt sol på kroppen i går også, men han ville ikke sove mer enn en halvtime og ikke mer en to ganger i løpet av dagen. Han blir jo trøtt, men tror det blir for varm for han, pluss at det klør veldig i munnen nå, så det er kanskje en tann eller to som snart dukker opp. Håper han sover litt lenger nå.

Nattesøvnen er plutselig tilbake til 1 mnd stadiet. Vanlighvis spiser han ca 180 ml før han legger seg, men i går spiste han faktisk 350 ml. Yes, tenkte jeg, nå sover han sikkert i hele natt. (han har jo så og si sovet natta igjennom i en mnd tid.) Men Joakim våknet etter bare tre og en halv time for å mere mat. Spiste hele flaska med 180 ml og sov i fire timer til før han våknet. Fikk mat igjen og sov tre timer til. Så var det morgen! Vet ikke om dette kan ha noe med tenner eller varmen å gjøre. At han plutselig skal være så ofte våken på natta. Har vart siden forje helg.
Vi legger han sånn i åtte tiden til vanlig, og han bruker stortsett å sove til mellom fire og seks. litt mat og sove til halv åtte, halv ni igjen. Er det kanskje litt sånn fram og tilbake? Husker ei venninne sa at når du ført tror du begynner å litt rutine på ting så endres det helt plutselig igjen. Når de er så små da!

Dette skal ikke bli et negativt innlegg! Jeg fikk endelig Beta-carotenet mitt i posten i dag. Gleder meg til å teste det ut. Tror ikke jeg kjenner noen som har prøvd det så det blir spennende å se om jeg får en raskere og finere brun farge. Skulle vel ha begynt litt tidligere med å ta det, men var ventet på det i tre uker nå.

Gabrielle kommer på middag i dag. Er så hyggelig at hun er hjemme i sommer. Er ikke så ofte vi ser hverandre når hun har flyttet til Bergen for å studere. Vi skal fikset litt på sveisen hennes også. Tok ut alt hair-ext på henne å går og i dag så må vi vel farge det litt da.
Så tar vi en tur ned til Lillestrøm når vi er ferdig, og koser oss litt der.

1 kommentar:

  1. Oliver var også sånn,han var ikke like ofte våken om natta,men det gikk litt tilbake før det ble bedre;)

    Når han var 5 mnd sov han absolutt hele natta,altså fra 19-mellom 6 og 8:) Så forhåpentligvis er det bare en liten periode:)

    Oliver hadde også en periode der han våknet akkurat en time etter jeg hadde lagt han,hyyla! Men var bare å gå ut og inn på rommet med smokken og roe han så gikk det over,det var slitsomt!!:s
    Men men,nå er det veldig deilig,ikke en lyd før det er morgen;)

    SvarSlett