tirsdag 6. juli 2010

Kcal telling!

Etter at jeg i går kveld oppdaget diett.no tok jeg meg en tur på Jernia  i dag for å kjøpe meg kjøkkenvekt. Nå skal det telles kcal! Jeg fikk regnet ut BMIen min og den var vist på 25 så jeg havnet faktisk i gruppen overvektig. Trodde ikke det selv, føler meg ikke sånn! men,men.. som sakt skal det nå startes med kcal telling! Da kan jeg iallefall få en hvis peiling på hva jeg kan spise i løpet av en dag. Et annet tips jeg fikk her om dagen var å ta mål av kroppen, sånn at jeg kan følge med på om jeg går inn noen cm. Så i kveld skal både kroppen og middagen måles!

1 kommentar:

  1. Hei sveis!
    Nå kom jeg på et tips til. Har ikke sett på den nettsida du var inne på, kanskje de har det der også, men på greteroede.no kan du lage din egen profil gratis. På profilen kan du regne ut hvor mange kcal du bør ligge på per dag ut ifra din vekt, høyde og aktivitetsnivå. Men det mest geniale er at du kan føre matdagbok hver dag, sida regner ut kcal for deg og sier ifra om du har fått i deg passe mengde fett, karbohydrater, proteiner, grønnsaker, vann osv..

    M ;)

    SvarSlett