tirsdag 26. oktober 2010

Detox diett!

Nå har jeg gjort litt grundigere reseach på dette med å rense kroppen! Etter å googlet detox diett har jeg funnet ut dette.

Detox skal være snarveien til et friskere liv. Ved å rense kroppen for avfallsstoffer, og sinnet for stress og negative tanker, kan du i tillegg miste noen kilo på kjøpet. Ved å spise mat med få kalorier, øker og finjusterer kroppen forbrenningen, som selvfølgelig kan få vektnåla til å gå ned i rasende fart. Å detoxe, eller avgifte kroppen er også en form for fasting.
Ved å unngå å spise kjøtt, fisk, de fleste meieriprodukter, brød, sukker, koffein og alkohol, renser du kroppen for giftstoffer.

Under en detoxkur skal du spise mye grønnsaker, frukt, nøtter, bær, råris, korn, frø, bønner og yoghurt naturell.

Det som skjer under en detoxkur er at alle organene renses, du fyller på med antioksidanter og balanserer blodsukkeret. De første dagene kan være tøffe og du kan føle deg slapp og få hodepine. Kuren skal gå over en hel uke.
Jeg føler meg ikke helt klar til å begynne med dette enda. Desuten må jeg alltid begynne med nye ting på mandager. Vet ikke hvorfor det er sånn, men mandag virker som en fin dag å starte med nye ting. Eller kvitte seg med uvaner. Når jeg prøvde å slutte å røyke ventet jeg alltid til mandag med å prøve. Har foresten vært røykfri i snart 3 mnd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar