lørdag 25. september 2010

Våkenetter, forkjølelse og sutring.

I går kveld sovnet jeg på sofaen, hadde kraftig hodepine. Tyder på altfor lite søvn denne uken.
Ble vekket av skrik allerede klokken elleve. Joakim roet seg fort, men våknet en halvtime senere.
Ny runde med nesespray. Joakim har vært forkjølet i en uke nå. Noe som har holdt han mye våken på natten. Klokken tolv våknet han igjen og bare lå å vred seg, sutret...

Halv to satte vi på han lue og sokker og dro ut på kjøretur. Kjørte nesten en time før han sovnet. Han som alltid sovner fort i bil. Vi fikk løftet han forsiktig ut av bilsetet og lagt han forsiktig i seng. Halv fire var det liv i han igjen. Roet seg med smokken, men våknet igjen klokken fire. Roet seg fort igjen nå også, hvis jeg husker riktig.

Så blir klokken halv seks. Jesp! Jeg kjenner at jeg ikke er særlig klar for å stå opp enda. Joakim får komme opp i sengen og drikker en hel flaske med melk. Så sovner vi begge og blir liggende helt til klokken ni.

Det er mye jeg ikke skjønner, men jeg prøver så godt jeg kan å forstå hva Joakim vil eller plages med. Har konkludert at mye sutring denne uken sikkert har med forkjølelsen hans å gjøre.

Jeg og Marius dro for å kjøpe en morsom leke til han i dag, en hoppehuske. På vei hjem skulle jeg bare innom matbutikken og kjøpe noe, når jeg kommer ut i bilen igjen sier Marius til meg: Har du kjent tannen hans?
WHAT??? Har han fått en tann. Var det det som skjedde i natt. Smurte med dentinox før han la seg i går. Da kjente jeg ingenting. Jeg må bare ta ut smokken med engang å kjenne. Ja, midt på nede. En liten spiss stikker opp. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar