tirsdag 6. september 2011

Mamman min...

Er de to beste ordene jeg hører.

Joakim ble 1 1/2 år i helgen, da er det vel på tide med en skikkelig oppdattering. Det er vel 1/2 år siden sist, selv om jeg skriver litt innimellom.

Joakim sover sånn ca fra 19.00 - 06.00. Også sover han to timer på dagen.

Han spiser det vi spiser. Brødskiver, kornblanding, fisk, kjøtt, kylling, grønnsaker, yoghurt ol.

Han prater masse. Skjønner ikke alltid helt hva han sier, men utrolig hvor godt vi skjønner hverandre alikevell.
Ord Joakim sier nå: mamman min, pappa, barn, mat, tøst (tørst), båt, nei, gakk (som betyr badeand og takk), sesk (kjeks), gonk mat (onkel mats) kai (bestefar), ball, ko (sko), mok (smokk) og bok er noen av de jeg kommer på nå.

Han har blitt flink til å hente ting når vi ber han om det. Som å hente skoene sine, sekken sin, bleie og boka. Han vet hva mange dyr sier og hvor øye, nese og munn er.

Joakim elsker å danse og høre på musikk. Han liker å se i bøker (ikke for lenge av gangen) og han liker å se på barne-tv. Han er stortsett en veldig blid og fornøyd gutt.



1 kommentar:

  1. Å så utrooolig nusselig at han kaller bestefar for Kai!

    SvarSlett