fredag 28. januar 2011

MIN TRENING I UKE 4

Jeg har ikke satt opp en treningsplan på forhånd denne uken. Jeg fikk jo pulsklokke (polar FT60) til bursdagen min og har benyttet meg av treningsprogramet den har satt opp for meg. Jeg har selvfølgelig valg et program som heter weigh loss. Denne uken skal jeg da forbrenne 2350 kcal og jeg skal bruke 6 timer og 20 minutter på trening.

Under treningen skal pulsen ligge i riktige soner. I sone 1 skal jeg trene i 3 t og 15 min. Her er det ganske komfortabelt å trene, lett pusting.  Jeg går for eksempel passe fort i litt bakke på mølla.

I sone 2 skal jeg trene i 3 t og 5 min. Litt tyngre pust. Her ligger jeg vis jeg for eksempel sykler eller står på elipsen. Gjelder bare å finne en stabil puls og ligge der. Faktisk ikke så lett.

Så langt denne uken har jeg trent i 4 t og 51 min. og forbrent 1733 kcal. Har igjen en treningsøkt på søndag. Håper jeg klarer målet. Også er jeg veldig spent på hvor mye jeg skal trene neste uke. Om jeg skal trene noe i sone 3 da, som jeg ligger i når jeg løper. Føler at jeg trenger å trene med litt høyere puls for at det skal ha effekt, men skal gi dette en sjanse først.

mobil 2 003

Fikk nytt treningstøy fra Pierre Robert til bursdagen min også. Love it!

God helg!

4 kommentarer:

  1. Ah! Likte den toppen der!! Hvor selger de dem a?

    Du ser bra ut ass! ;)

    SvarSlett
  2. Du ser fantastisk fresh ut Marlin! Du er flink! :)

    SvarSlett
  3. Du ser superbra ut!
    Jeg har jo PT-timer, og han sier akkurat det samme som klokka di. Man skal faktisk ligge svært lite i sone 3 om man skal få maks ut av treningen og man vil ned i vekt. Jeg har fått beskjed av ham om å trene to, maks tre, ganger hard styrke i uka, to ganger middels slitsom kondis og maks èn gang skikkelig hard kondis. 5 ganger tilsammen altså! Jeg syns også det er kjempeuvant at man ikke skal trene så mye hard kondisjon som mulig når man skal ned i vekt.
    God trening!
    Marte ;)

    SvarSlett
  4. Så bra at den falt i smak og at du får brukt programmene. Klem

    SvarSlett